Eötvös Loránd Általános Iskola
és Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola

Kerületi Kalandor (Pestszentimre) beszámoló

KERÜLETI KALANDOR
kerületi online Helytörténeti verseny
Pestszentimre
Május 23-ai ünnepélyes díjátadó ünnepségünkkel lezárult az általunk szervezett kerületi verseny a kerületi Kalandor – Pestszentimre Helytörténeti online verseny.
Szeretnénk, ha egy kis betekintést adhatnánk ebbe a versenyünkbe, amit harmadik éve szervezünk és saját ötlet alapján fejlesztettünk a mai formáig. A Kalandor verseny egy négy fordulós verseny, melynek célja a gyermekek megismertetése közvetlen lakóhelyükkel, miközben összehozza a családokat, ismerősöket, barátokat. Az elmúlt években a Bókay-kert és a lőrinci Kossuth tér megismerését céloztuk meg. Idén Pestszentimre múltját és jelenét ismerhették meg a versenyző csapatok. A verseny a digitális kompetenciák alkalmazására, a mai gyermekek ezirányú érdeklődésére épít, a feladatok online formában kerülnek megjelenítésre. Az idei versenyplatform elérési útvonala a következő:
https://view.genially.com/.../interactive-content...
A versenyt 2-4-ig évfolyam részére hirdettük meg. Három fős csapatok
indulhattak a versenyen, 2 csapatnál volt 4 fő, mert látás és mozgássérült tanulókkal kiegészíthették a csapatukat. A feladatok elvégzésére 3 hónap állt a csapatok rendelkezésére. A versenynek külső állomásai is voltak, melyekhez külső partnerek segítségét is sikerült elnyerni.
A négy forduló feladatai és külső helyszínei, illetve a verseny
feladatmegvalósításában részt vevő partnerek a következők:
1. Online felületeken kellett megoldani feladatokat és azokról naplót kellett vezetni.
2. Legyél nyomozó!- 18 helyszínt ábrázoló képet kellett kinyomozni; hol található, illetve mi található jelenleg a helyén. A képek alatt található kiegészítő kérdésekre a naplóban kellett válaszolni.
3. A jelenléti verseny két részből állt. A Tomory Lajos Múzeum múzeumpedagógusai állítottak össze egy 5 állomásból álló Kincskereső vadászatot Pestszentimre területén.
Az akadálypálya teljesítése után pedig riportot készítettek a csapatok a beérkezés sorrendjében Pestszentimre meséje címmel. Endrédi Jánosné és Frank Gabriella meséltek a régmúltról.
A második jelenléti feladat: A Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár pestszentimrei könyvtárosai tartottak kézműves foglalkozást különböző egyeztetett időpontokban. Témája: Pestszentimre címere.
4. Kreatív feladatok pedig a következők voltak:
• Pestszentimréről szabadon választva makett készítése.
• Társasjáték készítése a megismert információk alapján.
• Napló vezetése.
• Tabló készítése
Az idei tanévben: 22 csapat indult iskolai szinten és egy családi csapat is nevezett a versenyre. Érdekesség, hogy Kispestről a Bolyai Ált. Isk. 3 csapata is versenyzett nagy örömünkre.
A díjazás évfolyamonként az összesített 1. 2. 3. helyezését, valamint a kreatív feladatok értékelésekor a legsikeresebb munkákat érintette. A versenyen 72 gyermek vett részt nagy lelkesedéssel, olyan munkákat alkotva, amelyek méltán nyűgözték le a zsűrit és a vendégeket egyaránt. Erről egy montázst csatolunk, melynek csak néhány alkotás látható ugyan, de ebből is érzékelhető a minőségi produktumok. az iskola aulájában megtekinthető a teljes kiállítás anyaga: június 20-ig.
Az Eötvös Loránd Általános Iskola és Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola nevelőtestülete nagy szeretettel szervezi és ad otthont ennek, a három év alatt egyre közkedveltebbé váló versenynek, mert hisszük, hogy a közvetlen otthonunk ilyen fajta megismerése, megszeretése nélkülözhetetlen és egyben sokszínű lehetőséget biztosít gyermekeink hazafias nevelésében, kompetenciáik fejlesztésében, a közösségi érzés erősítésében.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Elektronikus napló

Ajánlott oldalak

Pályázatok

Határtalanul! logó

Keresés