Iskolánk ebben a tanévben ismét, másodszor is elnyerte az ÖKOISKOLA címet. Őszi projektnapjaink is ehhez a témához kapcsolódnak, mert a több éves múltat alapul véve, a gyerekek mindig nagyon élvezik az eköré épített játékos feladatokat.
Alsó- és felső tagozaton egyaránt igyekszünk a gyerekek életkori sajátosságainak megfelelően tevékenykedtetni. Programjainkat az időjárás függvényében az épületen belül, illetve szabadban rendezzük meg. A felsősök többnyire a Görög-domb adta lehetőségeket kihasználva, esetenként külsősök közreműködésével gyarapítják a diákok környezetvédelmi ismereteit. Forgószínpadszerűen sportos és elméleti állomásokon munkálkodnak és szórakoznak a résztvevők. Az idei tanévben az épület adta lehetőségekkel éltünk, de céljainkat így is maximálisan megvalósítottuk, hiszen az iskolarádióból valamennyien tudjuk: „a környezet a tét!”
Az alsóban rendhagyó módon kicsit másképp építettük fel a feladatokat, azért, hogy ne kelljen az állomásokon végigrohanni, első-második és harmadik-negyedik évfolyamra osztottuk a gyerekeket. Így aztán 6-6 állomás jutott mindenkinek, s bőséges húsz perc, hogy kiélvezzék a játékok nyújtotta izgalmakat.
A feladatok egytől egyig játékos kereteken belül mutatták meg, hogyan vigyázzunk a minket körülvevő világra, hogy hasznosítsuk újra a háztartásban fellelhető, kidobásra ítélt dolgokat. Ezekből játékokat készítettünk, vagy épp megtanultuk szelektálva gyűjteni.
Természetesen az egészségünkről is szó esett, mivel érdemes táplálkozni, mit érdemes a boltban megvásárolni.
A pedagógusok lelkesen készültek az állomásukat minél színesebbé és érdekesebbé tenni, társasjátékokat, puzzle-t, memóriajátékot készítettek. Újrahasznosított anyagokból játékokat csináltak és mutatták meg a gyerekeknek. A tornateremben versenyfeladatokat teljesíthettek az osztályok.